معرفی و آشنای با کامپیوتر صنعتی زیمنس

کامپیوتر صنعتی در نمایندگی زیمنس توسعه سیماتک ایرانیان

کامپیوتر صنعتی

کامپیوتر صنعتی آیا تا به حال اسم کامپیوتر صنعتی به گوشتان خورده است؟ آیا با تفاوت‌های کامپیوترهای صنعتی و خانگی آشنایی دارید؟ اگر جواب شما به سوالات فوق خیر باشد، نگران نباشید؛ چرا که ما در این مطلب سعی خواهیم کرد تا در رابطه با این کامپیوترها اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذاریم؛ پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

شرکت توسعه سیماتک ایرانیان  ، تامین کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی ، www.simatec.ir  ، (30 خط ) 02152375000   ، 09394887130 ، sales@siamtec.ir

کامپیوتر صنعتی چیست؟

اول با شرح این سوال آغاز می‌کنیم که اصلا  کامپیوتر صنعتی چیست. در حقیقت می‌توانیم این کامپیوترها را به رایانه‌هایی تشبیه کنیم که طراحی آن‌ها به صورت کامل شخصی انجام گرفته و سپس در انواع محیط‌های صنعتی مورد کاربرد واقع می‌شوند. نرم‌افزارهایی که در این کامپیوترها به چشم می‌خورند نیز به صورت کاملا سفارشی هستند. بعد از اینکه کاربر نرم‌افزارهای موجود را نیز سفارشی‌سازی کرد، می‌تواند از کامپیوتر خود در موارد مختلفی بهره ببرد.
حوزه‌هایی همچون اتوماسیون‌های کنترل و نظارت ماشین‌آلات، سیستم تدارکات، نظارت ماشین‌آلات، شبکه‌سازی، پردازش داده‌ها و تصاویر را می‌توانیم در بین مواردی جای دهیم که توسط انواع کامپیوترهای صنعتی قابل انجام هستند. اگر بخواهیم به شکلی مفهومی‌تر و قابل لمس‌تر بیان کنیم، بهتر است اینطور بگوییم که اتوماسیون و کامپیوترهای صنعتی در کنار یکدیگر معنا پیدا کرده‌اند. در واقع بدون وجود این کامپیوترها، اتوماسیون نیز هیچگونه مفهومی را همراه با خود یدک نمی‌کشد.
ویژگی کامپیوترهای صنعتی چیست؟
یکی از مهم‌ترین مباحث در رابطه با این موضوع ویژگی‌هایی هستند که در این کامپیوترها به کار گرفته شده‌اند. اولین و برترین ویژگی که می‌توانیم برای شما نام ببریم، سهولت و راحتی در دسترسی به قطعات کامپیوتری است. لازم به ذکر است که تمامی قطعات موجود در این کامپیوترها کاملا دقیق و پیشرفته هستند؛ به همین علت که این کامپیوترها برای مصارف صنعتی بسیار ایده‌آل هستند.
اگر بخواهیم این کامپیوترها را با نوع معمولی به صورت کاملا سطحی مقایسه کنیم، می‌توانیم اینطور بیان کنیم که ساختار آن‌ها بسیار مستحکم‌تر است. برای ساخت این کامپیوترها معمولا از جنس فلز استفاده می‌شود؛ به همین علت در مقایسه با انواع معمولی قیمت بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید:  روش درست کردن آبرنگ طبیعی

کاربرد کامپیوترهای صنعتی چیست؟

به دلیل تمامی ویژگی‌هایی که می‌توانید از کامپیوتر صنعتی شاهد باشید، باید این نکته را ذکر کنیم که کاربرد آن‌ نیز بسیار گسترده است. در یک نگاه کلی و به صورت اجمالی این کاربردها، شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:
• در اتوماسیون صنعتی و تولید از انواع کامپیوترهای صنعتی بسیار استفاده می‌شود.
• کیوسک‌های تعاملی نیز برای پیش بردن کارهای خود به حضور این کامپیوترها نیاز دارند.
و از این کامپیوترها در تجهیزاتی همچون بازرسی، اندازه‌گیری و آزمایش اتوماسیون بهره برده می‌شود.
ن امنیت و نظارت از اساسی‌ترین کاربردهای این کامپیوترها به حساب می‌آیند.
• کار در معادن و همچنین برای کار در سکوهای نفتی در دریا و کارهای نظامی نیز نیازمند این کامپیوترهای صنعتی هستند.

کامپیوتر صنعتی

تفاوت کامپیوتر صنعتی با نوع معمولی چیست؟

همانطور که مشاهده کردید به صورت مختصر تفاوت این کامپیوترها را با نوع معمولی بررسی کردیم ولی این تفاوت‌ها بسیار گسترده‌تر بوده و محدود به جنس و وزن نمی‌شوند. از دیگر تفاوت‌های اساسی و چشمگیر می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:
• در شکل محفظه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.
• دسته‌بندی اجزای آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.
• درجه حفاظت آن‌ها در برابر گرد و غبار و نفوذ ذرات نیز با یکدیگر فرق دارد.
• از دیگر تفاوت‌های کامپیوتر صنعتی با نوع معمولی دمایی است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تحمل کنند.
• تفاوت‌های چشمگیری در زمینه ضربه و لرزش در آن‌ها مشاهده می‌شوند. هر کدام از این دو مدل می‌توانند مقاومت متفاوتی را از خود به اشتراک بگذارند.
• رتبه‌بندی IP هر کدام دارای تفاوت‌هایی است.
• دارای تفاوت در زمینه‌هایی همچون پورت‌های ورودی و خروجی هستند.
• قابلیت توسعه و ماندگاری آن‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است.
• در زمینه پورت سریال، پورت یو اس بی و پورت‌های ویدیویی نیز با یکدیگر متفاوت هستند.
به طور کلی می‌توانیم اینطور بیان کنیم که کامپیوترهای صنعتی در رابطه با موارد فوق می‌توانند برتری بیشتری را از خود به نمایش بگذارند؛ به همین دلیل است که تبدیل به اساسی‌ترین وسایل در محیط‌های اتوماسیون و صنعتی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:  بهترین جاهای دیدنی تایلند در زمستان کدام است؟

کامپیوتر صنعتی
سخن آخر
در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مفهوم کامپیوتر صنعتی آشنا کنیم. این کامپیوترها دارای ویژگی‌های گوناگونی بوده و در مقایسه با نوع معمولی استحکام، کاربرد و وزن بیشتری دارند. در این مطلب کاربردهای اساسی را برای شما نام بردیم و اطلاعات لازم را در اختیارتان گذاشتیم. اگر سوالات بیشتری دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شرکت توسعه سیماتک ایرانیان  ، تامین کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی ، www.simatec.ir  ، (30 خط ) 02152375000​​​​​​​   ، 09394887130 ، sales@siamtec.ir

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

کاردستی با مواد در طبیعت

کاردستی کودکان با مواد دور ریختنی کاردستی محصول تلاش، همکاری و هماهنگی بین ذهن، چشم …