خواص داروئی انگور

آب انگور,خواص اب انگور

از خواص انگور می توان برای درمان نقرس استفاده کرد

تمام قسمت های انگور خوراکی بوده و مورد استفاده دارویی قرار می گیرد. از نظر طب قدیم ایران، انگور گرم و مرطوب است. با خصوصیات آب انگور و انگور بیشتر آشنا شوید.

از سرطان جلوگیری می کند

انگور حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول است. اعتقاد بر این است که اینها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند. یکی از آنها رزوراترول است. در پوست انگور قرمز یافت می شود.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که رسوراترول می تواند رشد تومورها در لنف، کبد، معده، سینه، روده بزرگ، سرطان پوست و سرطان خون را کند یا از آن جلوگیری کند.

از پیری جلوگیری می کند

از مشکلات پوستی جلوگیری می کند رسوراترول از علائم پیری و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

بر اساس مطالعه گروهی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، رزوراترول، هنگامی که با بنزوئیل پراکسید، یک درمان رایج آکنه، ترکیب می شود، با باکتری های عامل آکنه مبارزه می کند.

انگور یک ماده غذایی ضد التهاب است.

غذای اشتباه باعث التهاب در بدن می شود.اینها شامل مواردی مانند کربوهیدرات های تصفیه شده، آرد سفید، غذاهای فرآوری شده و قندهای بالا استآنتی اکسیدان های موجود در انگور مانند سایر غذاها می توانند با محافظت از غشای سلولی آسیب سلولی را کاهش دهند. خوردن 1 تا 2 انگور در روز می تواند با محدود کردن واکنش های شیمیایی ناشی از التهاب در بدن به محافظت از بدن شما کمک کند.

آب انگور,خواص اب انگور

برای درمان اسهال خونی از انگور استفاده کنید

بیشتر بخوانید:  خواص کیوی

منبع خوب پتاسیم

تجزیه و تحلیل تغذیه ای انگور نشان می دهد که 100 گرم میوه حاوی 191 میلی گرم پتاسیم است. پتاسیم بالا و سدیم کم می تواند از بسیاری جهات به بدن شما کمک کند. پتاسیم همچنین سدیم اضافی را از بین می برد. رژیم غذایی کم سدیم و پتاسیم برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و سلامت قلب بسیار مفید است.

سلامت قلب

وقتی صحبت از سلامت قلب می شود، انگور توجه زیادی را به خود جلب می کند. برخی از ترکیبات موجود در انگور می توانند به تنظیم فشار خون، کاهش التهاب ناشی از استرس اکسیداتیو، بهبود جریان خون و محافظت از سیستم ایمنی کمک کنند.

برای چشم خوبه

انگور با تعدیل سیگنال در سطح سلولی برای مبارزه مستقیم با استرس اکسیداتیو سلامت چشم را تقویت می کند.گنجاندن انگور در رژیم غذایی با پروتئین های التهابی کمتر و پروتئین های محافظ بالاتر در شبکیه، بخشی از چشم که حاوی پروتئین های حساس است، مرتبط است. سلول ها مانند گیرنده های نوری

فواید آب انگور,انگور درمانی

تقویت سلامت چشم یکی از خواص انگور است

افزایش قدرت مغز

برخی از مطالعات نشان داده اند که رسوراترول به جریان خون در مغز کمک می کند، که می تواند به ذهن کمک کند تا به سرعت پاسخ دهد و برای افراد مبتلا به بیماری های مرتبط با مغز مانند آلزایمر مفید است. یک مطالعه دانشگاهی در سوئیس همچنین نشان داد که رسوراترول می‌تواند به از بین بردن پلاک و رادیکال‌های آزاد موثر بر مغز کمک کند.

برای زانو خوبه

مطالعات نشان داده است که خوردن روزانه انگور می تواند به زانو درد، به ویژه درد ناشی از علائم آرتریت کمک کند. انگور سرشار از آنتی اکسیدان است که مهم ترین و مفیدترین آن ها پلی فنول ها هستند که به بهبود تنش و گردش خون کمک می کنند.

خاصیت آب انگور,اب انگور

خواص آب انگور شبیه انگور است.

بیشتر بخوانید:  خواص میوه دست بودا

خواص آب انگور:

آب انگور یکی از سالم ترین و مغذی ترین نوشیدنی هاست، آب انگور خواصی مشابه انگور دارد.برخی از فواید آن عبارتند از: پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و بهبود بینایی، سلامت پوست و …. یکی از آب میوه های کم کالری است که می توانند کسانی باشند که رژیم لاغری دارند.

مواد مغذی آب انگور

اطلاعات تغذیه ای 1 لیوان (حدود 253 گرم) آب انگور طبیعی به شرح زیر است:

کل کالری: 152

چربی کل: 0.3 گرم

سدیم: 13 میلی گرم

پتاسیم: 263 میلی گرم

کل کربوهیدرات: 37 گرم

فیبر غذایی: 0.5 گرم

شکر: 36 گرم

ویتامین C: 105٪

کلسیم: 2.1٪

آهن: 3.5%

فواید آب انگور برای کاهش وزن:

آب انگور دارای آنزیم های چربی سوز است که چربی و قند را در بدن ما جذب و کاهش می دهد.

هضم بهتر را تقویت می کند:

استفاده از آب انگور برای معده توصیه می شود. آب انگور به شما کمک می کند تا هضم بهتری داشته باشید زیرا جریان آب را در معده افزایش می دهد. این میوه ها را با پوست و دانه هایشان بخورید، زیرا حاوی فیبر اضافی هستند که عملکرد روده را بهبود می بخشد.

افرادی که هر روز آب انگور می نوشند از سرفه و بیماری قلبی رنج نمی برند

نوشیدن آب انگور در صبح بدون شکر به درمان میگرن کمک می کند

آب انگور ملین است و نوشیدن آب انگور به رفع یبوست کمک می کند.

آب انگور تازگی و انرژی می دهد، تمام علائم بدن را برطرف می کند.

خواص اب انگور,خاصیت انگور

فواید آب انگور

بیشتر بخوانید:  دلیل برای خوردن گوجه فرنگی

توجه: اگر از کم خونی (کمبود آهن در خون) رنج می برید، آب انگور تیره ننوشید، زیرا حاوی مواد شیمیایی است که می تواند میزان آهن را در بدن کاهش دهد.

افراد مبتلا به کم خونی بهتر است برای رفع کم خونی از آب انگور کم رنگ استفاده کنند زیرا این نوع انگور با افزایش میزان آهن بدن خستگی را از بین می برد.

بنابراین اگر از کم خونی رنج نمی برید، می توانید با نوشیدن نوعی آب انگور انرژی خود را افزایش دهید و علائم خستگی را از بین ببرید.

نوشیدن بیش از حد آب انگور می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …