دار فلفل چیست و چه خواصی دارد؟

خواص دار فلفل چیست, دار فلفل چیست

فلفل میوه ای مقوی معده است.

فلفل میوه ای مقوی معده است. داروی مفید آفتاب سوختگی و سرماخوردگی روده و معده و با ضد کرم. به طور کلی می توان از دانه ها و ریشه فلفل قرمز، گل ها و ساقه های جوان آن در طب سنتی استفاده کرد.

پایپر بلند با نام علمی (longum piper) گیاهی است چند ساله و درختچه ای با ریشه های ضخیم و برگ های تیز قلبی شکل به ابعاد 5-6 در 9 سانتی متر. دمبرگ ها بلند هستند. شبیه انگور است و میوه آن بلندتر و باریکتر از انگور است.

رنگ میوه خام زرد و متمایل به سبز است که با رشد آن تیره می شود و در نهایت قهوه ای تا سیاه می شود. علاوه بر میوه می توان از ریشه آن نیز استفاده کرد. گلها به صورت خوشه و خوشه در محل اتصال دمبرگ به ساقه ظاهر می شوند.

میوه آن کوچک، گوشتی، مانند شاه توت است، میوه آن کوچک، قرمز و تک است و پرده سیاهی بین آنها وجود دارد.

ریشه های آن گره دار، ضخیم، با پوست خاکستری و هسته سفید و طعم تند است.این گیاه در ایران نمی روید و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری هند، چین و شبه جزیره مالاکا می روید و اغلب در سایر نقاط جهان کشت می شود.

دارفلفل یکی از داروهایی است که برای درمان ناباروری و برخی از مشکلات کلیوی و عروقی تجویز می شود. به طور کلی از خواص فلفل برای درمان بیماری هایی که باعث کاهش دمای بدن می شود استفاده می شود.

دار فلفل,خواص دار فلفل

طعم آن شبیه فلفل تند، خشک و صفراوی است.

بیشتر بخوانید:  علت کف کردن روغن موقع سرخ کردن چیست؟

طعم آن شبیه فلفل تند، خشک و صفراوی است.

از این گیاه به عنوان ادویه استفاده می شود.

خواص فلفل:

شب کوری را درمان می کند و بینایی را تقویت می کند

افرادی که شب ها نابینا هستند یا بینایی ضعیفی دارند، اگر فلفل را آسیاب کرده و در سرم کندر، سرم میخک یا سایر سرم های بهداشتی بریزید و روی چشمان خود بمالید و مدتی این روند را ادامه دهید، کوری ایجاد می شود. . . جلوگیری شود. همچنین خوردن جگر کباب شده با فلفل یا کمی فلفل پاشیده شده روی آن بسیار مفید و موثر است.

درمان سرفه

نعناع فلفلی می تواند برای درمان سرفه و گلودرد مفید باشد. برای این کار می توانید یک یا دو گرم نعناع فلفلی را در ¼ قاشق چایخوری روغن کرمانشاهی گرم کنید و وقتی سرد شد مصرف کنید یا عسل و نعناع را مخلوط کرده و به چای اضافه کنید.از آن بنوشید

فلفل درد مفاصل را تسکین می دهد

30 گرم فلفل را در یک لیتر آب بجوشانید، ابتدا محل درد را با آب صاف شده بشویید و خوب ماساژ دهید، سپس سم را به محل درد بمالید و چند ساعت روی آن را با یک پارچه نخی نازک بپوشانید.

آشنایی با خواص دارفلفل, خاصیت دارفلفل

نعناع فلفلی برای درمان سرفه و گلودرد مفید است.

درمان دندانپزشکی

نعناع فلفلی را می توانید به عنوان ضدعفونی کننده در محلول آب نمک استفاده کنید زیرا خاصیت ضد باکتریایی دارد. می توانید فلفل را به آب نمک خود اضافه کنید و دندان های خود را با آن مسواک بزنید. همچنین می توانید مخلوطی از نمک، فلفل و چند قطره آب درست کنید و روی لثه عفونی یا آبسه شده بریزید و بگذارید یک ساعت روی لثه بماند و سپس آن را بشویید.

بیشتر بخوانید:  برای جایگزین بکینگ پودر چه موادی می توانیم استفاده کنیم؟

قدرت آمیزش را با فلفل افزایش دهید

خوردن روغن فلفل با عسل لازم است، در ضمن اگر 20 گرم فلفل را با 10 گرم گل همیشه بهار، 10 گرم زنجبیل، 10 گرم گنجشک و 10 گرم کندر مخلوط کنید، سپس به تدریج آسیاب کنید، 200 گرم به آن اضافه کنید. عزیزم. . و خوب مخلوط کنید و نتیجه را بگیرید.با مصرف دو قرص در روز قدرت جنسی خود را تقویت کنید

درمان آسم

مصرف منظم فلفل می تواند شدت حملات آسم را کاهش دهد در واقع با مصرف فلفل به صورت چای یا غذا گرفتگی بینی برطرف شده و هوا به راحتی در ریه ها جریان دارد.ریه ها حملات آسم را کاهش می دهد.. فرکانس کاهش می یابد

• فلفل مقوی معده است و برای درمان سوء هاضمه و ورم معده استفاده می شود.

از فلفل می توان برای تمیز کردن دهان استفاده کرد.

• یکی از خواص فلفل، تنظیم بلغم و رفع گرفتگی کبد و طحال است.

هضم.

برای عقرب گزیدگی له کرده و با روغن مخلوط کنید و روی نیش عقرب بمالید.

مالیدن روغن فلفل درد را تسکین می دهد.

خواص و مضرات دار فلفل,مضرات دارفلفل

مالیدن روغن فلفل درد را تسکین می دهد

نتیجه فلفل

خوردن فلفل برای افراد پرشور مضر است، شفافیت چشم را کاهش می دهد و اسپرم را کم می کند.

استفاده زیاد از آن پوست را حساس می کند و برای اعصاب مفید نیست.

مصرف زیاد باعث سقط جنین می شود

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …