توفو یا پنیر سویا و خواص آن

خواص پنیر توفو,خواص پنیر سویا

توفو منبع عالی اسیدهای آمینه، آهن، کلسیم و سایر ریزمغذی‌ها است.

توفو خوراکی چیست؟

توفو یا پنیر سویا که به آن کشک لوبیا نیز می‌گویند، از کشک کردن شیر سویا به دست می‌آید و برای پیشگیری از سرطان پروستات و سرطان سینه مفید است، به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و درمان کلسترول بالا کمک کرده است.

انواع توفو

توفوی نرم و صاف که به توفوی ژاپنی معروف است، دارای محتوای آب بالایی است. از این نوع توفو برای تهیه کلوچه، پودینگ، شیرینی، اسموتی و دسر استفاده می شود.

توفوی معمولی که بافت اسفنجی دارد و کبابی و سرخ می شود.

توفوی دودی که بیشتر به صورت خام و برای تهیه سالاد استفاده می شود.

توفوی تخمیری که برای تهیه غذاهای گیاهی به همراه برنج و فرنی استفاده می شود.

پنیر سویا,توفو

پروتئین سویا که توفو به مقدار زیاد موجود است، کلسترول بد خون را کاهش می دهد

خواص پنیر توفو:

توفو حاوی کلسیم است: اگر به دلایلی با مصرف لبنیات مشکل دارید، باید به کلسیم مورد نیاز بدن خود فکر کنید.خوشبختانه، مصرف توفو یک راه عالی برای تامین نیاز بدن به کلسیم است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که بدن کلسیم توفو را به اندازه کلسیم شیر جذب می کند. فقط هنگام خرید توفو محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی سولفات کلسیم هستند.

بیماری های قلبی عروقی به دلیل خواص توفو: مصرف توفو به عنوان جایگزین پروتئین حیوانی باعث کاهش سطح کلسترول LDL می شود که به نوبه خود خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سرکه خرما

خواص پوکی استخوان توفو: ایزوفلاون های سویا برای کاهش تحلیل استخوان و افزایش تراکم استخوان در دوران یائسگی و همچنین کاهش سایر علائم یائسگی شناخته شده اند.

نصف فنجان توفو حاوی 94 کالری، 2 گرم کربوهیدرات، 5 گرم چربی و 10 گرم پروتئین است.

سویا سرشار از چربی های غیراشباع سالم (به ویژه اسید آلفا لینولنیک امگا 3) است.

دیابت نوع 2: افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اغلب دچار بیماری کلیوی می شوند که باعث دفع مقادیر زیادی پروتئین در ادرار می شود.شواهد یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که فقط پروتئین سویا می خورند نسبت به کسانی که حیوانی مصرف می کنند پروتئین کمتری در رژیم غذایی خود مصرف می کنند. پروتئین

پنیر سویا منبع خوبی از پروتئین است و حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است. علاوه بر این، این گیاه منبع ارزشمند آهن و کلسیم و مواد معدنی منگنز و فسفر است. علاوه بر این، حاوی منیزیم، مس، روی و ویتامین B1 نیز می باشد.

توفو و تمام محصولات سویا حاوی مقادیر زیادی اگزالات هستند. افرادی که سابقه سنگ کلیه حاوی اگزالات دارند باید از مصرف محصولات سویا خودداری کنند.

افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند توفو خطر ابتلا به چاقی و مرگ و میر به طور کلی، دیابت، بیماری های قلبی را کاهش می دهد و باعث سلامت مو و افزایش انرژی می شود.

نحوه استفاده از توفو پنیر

پنیر توفو را می توان به صورت عمده یا در بسته بندی های کوچکتر خریداری کرد. پنیر توفو را می توان در ارائه های مختلف بدون آب، منجمد یا کنسرو شده در بازار یافت.

بیشتر بخوانید:  خواص تره

پس از باز کردن بسته توفوی پنیر، لطفاً قبل از استفاده آن را با آب بشویید.

پنیر توفو را می توان در یخچال نگهداری کرد در حالی که آب سطح آن را به مدت یک هفته می پوشاند و در این مدت باید به طور مرتب آب را عوض کنید.

اگر آن را از بسته بندی خارج نکرده باشید، تا 5 ماه می توان آن را در حالت یخ زده نگهداری کرد.

روش های مختلفی برای مصرف توفو وجود دارد که بسته به نوع آن، پنیر توفو را می توان به صورت خام، سرخ شده، کبابی، در سس توفو یا در تهیه کلوچه، شیرینی، دسر، سالاد و غذاهایی مانند سوپ، املت مصرف کرد و استفاده کرد. ساندویچ توفو

آشنایی با پنیر سویا, خاصیت پنیر سویا

پروتئین سویا که توفو به مقدار زیاد موجود است، کلسترول بد خون را کاهش می دهد

خرید و نگهداری توفو

توفو می تواند در بسته بندی های تکی یا باز عرضه شود.

پس از باز کردن بسته، باید توفو را در یخچال نگهداری کنید.

توفوی سفت تر برای پخت، کباب کردن و سرخ کردن با سبزیجات مناسب است.

توفوس های نرم برای تهیه سس، سوپ و سالاد مناسب هستند.

درست مثل پنیر معمولی ابتدا آن را آبکش کنید سپس در ظرفی بریزید و روی آن آب بریزید. تا یک هفته می توانید توفو را با این روش نگهداری کنید.

توفو اغلب در فروشگاه های مواد غذایی گیاهی یافت می شود.

پنیر سویا طعمی طبیعی (مطم) دارد. بنابراین می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …